De eerste week - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Agneta - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Agneta - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Agneta

07 Februari 2014 | Thailand, Pathum Thani

Sawadeee ka!
Hierbij een samenvatting van hoe mijn eerste schoolweek er uit zag!
Afgelopen maandag had ik dan mijn eerste introductie college. We begonnen de dag om 9u met wat introductie colleges, gingen op de foto en hadden lunch wat natuurlijk rijst!! (hoe kan het ook anders) en kip en groente was. Na de lunch hadden we een speurtocht en aangezien onze campus nogal groot is (12 gebouwen) was het nog een beste tocht. Hier en daar moesten we ook wat opdrachten doen. We wisten niet dat het ook om de snelste tijd ging dus we deden nogal langzaam en waren daarom ook laatste. Gedurende de dag was het aardig warm (32 graden) en ben ik inmiddels ook wat blaren rijker… na onze intro dag gingen we even verkoeling opzoeken in het zwembad.

Dinsdag hadden we ook onze eerste lesdag wat begon met een lecture over yoga en meditatie. Zaten we dan in onze yoga kleding op de grond voor 1,5 uur. Op een gegeven moment wist ik echt niet meer hoe ik moest zitten en alle mogelijke manieren heb ik dan ook uitgeprobeerd. Daarna hadden we nog les in oud en krakkemikkig lokaal waarvan de airco lekte en zaten we op oude stoeltjes met klap tafeltjes waar je echt niet onder wilt kijken (kauwgom). Na ons schooldagje gingen Derwin, Christiaan en ik weer naar het zwembad. We gingen voor de 14 baantjes maar uiteindelijk zijn het er zelfs 16 geworden!

Woensdag waren we pas om half 1 in dus hebben we een beetje uitgeslapen en een beetje huiswerk gemaakt voor we naar school gingen. Op school hadden we eerste een lecture over de Thaise cultuur wat heel interessant wat. Ook hebben we nog wat Thaise woordjes geleerd voor het geval we gaan onderhandelen over de prijs. Daarna hadden we een lecture over healthy food wat op zich wel interessant was maar ik ben meer benieuwd naar het koken wat we vanaf volgende week zullen krijgen. Na school weer even naar het zwembad geweest voor 18 baantjes, ja ja…

Donderdag hadden we college om 10u maar aangezien het uitslapen hier niet echt goed gaat was ik al rond 7u wakker. We hadden een college over spa en een lesje cbl wat opzich wel oke was. Het is allemaal nog een beetje vaag maar dat veranderd vast nog wel. Tijdens onze lunch hebben Kim en ik ook nog onze eerste rode Ferrari gespot.. over het algemeen rijden de studenten hier in dure auto’s aangezien het een privé universiteit is maar dit was wel de beste die we ooit hadden gezien.

Vandaag hadden we dan onze eerste echte fieldtrip naar Health land. Het is een spa waar wij een traditionele Thaise massage kregen. Kim en ik lagen samen in een kamertje waar twee thaise vrouwtjes ons zouden masseren. De massage was best wel hard en kan soms ook flink pijn doen, we hebben ons dan ook in verschillende rare bochten moeten wringen.

  • 07 Februari 2014 - 14:18

    Dana :

    Hee Ag! wat leuk om je verhaaltjes te lezen!
    Je hebt zo te lezen een bijzondere eerste week gehad! Je bent maar fanatiek aan het zwemmen zeg! wat goed. Ik ben benieuwd hoeveel baantjes je zwemt over een paar maanden :)
    X

  • 07 Februari 2014 - 20:18

    Annejet De Groot:

    Hoi Agneta, wat leuk om zo te lezen wat je allemaal beleeft.
    Heel veel plezier dit weekend.

  • 10 Februari 2014 - 10:43

    Rixt:

    Hee Agnetiee!

    Leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt! Ook mooi om al je foto's op facebook te bekijken!
    & sportief bezig zeg met je baantjes zwemmen!
    haveee fun!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Pathum Thani

Agneta

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 4086

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 12 April 2014

Studeren in Thailand

Landen bezocht: